Menu

Identity.Move!

Druki, Identyfikacje Wizualne

Identity.Move!

Identity.Move! (I.M!) to platforma badań teoretycznych i artystycznych w dziedzinie tańca współczesnego i sztuk performatywnych na obszarze tzw. Eastern Belt (Bośnia i Hercegowina , Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Niemcy, Grecja, Węgry, Łotwa, Litwa, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia). Projekt zainicjowany przez Goethe Institut w Warszawie trwał w latach 2012–2015. Jego celem było zorganizowanie szeregu projektów (sympozjów, debat, warsztatów, przeglądów itp) dotyczących specyficznego charakteru sceny tańca na wspomnianym obszarze. Prace badawcze dotyczące tożsamości złożyły się na bazę materiałów dostępnych w formie platformy online.
Nasz projekt oprawy graficznej I.M! został wybrany w ramach konkursu. Przyjęliśmy założenie, że zagadnienie tożsamości można doskonale wyrazić poprzez ekspresyjny charakter pisma odręcznego. Emocje, jakich doświadczamy, są ściśle powiązane z chemią naszego mózgu. To mózg wysyła sygnały do mięśni. To on decyduje o wyrazie twarzy, gestach i ostatecznie o naszym charakterze pisma. Tak więc pismo jest formą ekspresji, odzwierciedleniem naszego charakteru – istoty tego kim jesteśmy.
Stąd podstawowym elementem identyfikacji I.M! stała się odręczna typografia. Konstruując layouty materiałów I.M! chcieliśmy oddać charakter ręcznej notatki, szkicu – razem z poprawkami, skreśleniami itp. Zarejestrowanie tego procesu pozwoliło nam na wyrażenie idei poszukiwań, budowania własnej tożsamości i rozwoju jednostki.
Na identyfikację złożyły się materiały takie jak plakaty, ulotki, broszury, flagi, identyfikatory. Natomiast głównym elementem projektu stała się platforma internetowa zbierająca wszystkie materiały jakie powstały przez 3 lata trwania projektu. Dodatkowo została opracowana publikacja elektroniczna w formacie epub i mobi.

Goethe-Institut w Warszawie, 2012–2015
kierowniczka projektu: Marta Malesińska; projektantki: Natalia Baranowska, Marta Malesińska, Kalina Możdżyńska, Małgorzata Jurko

Wokół projektu powstały też druki i gadżety, m.in zestawy pocztówek–naklejek z wypowiedziami artystów dotyczącymi tożsamości. Pocztówki były rozdawane przy okazji różnych wydarzeń związanych z tańcem współczesnym. Treści z pocztówek szybko zaczęły przenosić się w różne miejsca – na ściany, były przyklejane na zdjęcia w gazetach czy na kufle z piwem (jedno z głównym związanych z „I.M!” miało miejsce w Pradze czeskiej). Ten efekt, choć nie do końca zaplanowany (nie byliśmy pewni czy ludzie faktycznie będą chętnie czytać i przyklejać owe naklejki), bardzo nam się spodobał. Pozwolił realnie wyjść projektowi w przestrzeń.

Manuka
Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!