Menu

MediaLab

Identyfikacje Wizualne

MediaLab

Formuła MediaLabu polega na umożliwieniu specjalistom z różnych dziedzin (informatykom, projektantom, artystom) pracy nad projektami wykorzystującymi nowe media i technologie. Celem jest łączenie działań związanych z najnowszymi trendami z obszaru kultury i technologii z tradycyjną ideą majsterkowania i warsztatów twórczych. To edukacja medialna, rozumiana nie tylko, jako umiejętność krytycznego odbierania i korzystania z mediów. Zakłada ona również możliwość indywidualnego kształtowania owych mediów.
 W programie MediaLabów znajdują się warsztaty, podczas których uczestnicy uczą się modyfikować kod, będący podstawą funkcjonowania oprogramowania/aplikacji medialnych. Dzięki temu możliwość środków wyrazu nie jest ograniczona do osadzonych funkcji. Funkcje te mogą być tworzone/modyfikowane przez twórcę, a co za tym idzie twórca może samodzielnie kształtować narzędzia jakimi się posługuje.



Powyższa koncepcja była punktem wyjścia do naszego projektu. Nie chcieliśmy tworzyć klasycznej identyfikacji wizualnej. Zamiast tego opracowaliśmy zestaw kodów z predefiniowanym zakresem kolorystyki oraz zbiorem komunikatów, które następnie podlegały losowej dekonstrukcji. W ten sposób otrzymaliśmy nieskończoną liczbę wariantów kompozycji typograficznych, które aplikowaliśmy na plakaty oraz gadżety (torby i przypinki). Ten eksperyment pozwolił nam oderwać się od klasycznego projektowania – kod stał się naszym narzędziem projektowym.

Media Lab, Opole, 2013
projektantki: Natalia Baranowska, Marta Malesińska

Manuka
Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!