Menu

Teatr Polski w Bydgoszczy

Identyfikacje Wizualne, Web Design

Teatr Polski w Bydgoszczy

W 2014 roku prowadzenie Teatru Polskiego w Bydgoszczy objęła nowa dyrekcja: Paweł Wodziński i Bartek Frąckowiak. Nowa formuła prezentowania działań teatralnych wymagała stworzenia nowej oprawy wizualnej.

Na jesieni 2014 roku nasze studio zostało poproszone o stworzenie kompleksowej identyfikacji wizualnej.

Po wielu rozmowach z zespołem teatru udało nam się wypracować formułę, która odpowiada na potrzeby różnorodnego programu teatru. W Bydgoszczy odbywają się bowiem nie tylko klasyczne przedstawienia repertuarowe – towarzyszą im też debaty, warsztaty, programy edukacyjne i szereg działań eksperymentalnych.

Dlatego od początku było dla nas jasne, że identyfikacja wizualna tego przedsięwzięcia powinna być maksymalnie elastyczna. Staraliśmy się stworzyć zestaw podstawowych elementów, które można zestawiać na potrzeby różnych materiałów.

Motywem przewodnim naszej propozycji jest wyrazista typografia i prosta kolorystyka. Zrezygnowaliśmy też całkowicie z metaforycznych ilustracji/fotografii.

Cel jaki postawiono przed naszym studiem brzmiał następująco:


Nowa identyfikacja wizualna teatru ma stawiać przede wszystkim na treść, co oznacza większą wagę przykładaną do typografii, projektowania tekstu, infografik czy znaków wizualnych niosących ze sobą przekaz, a nie tylko atrakcyjnych estetycznie. Dzisiaj kiedy odbiorca komunikatów marketingowych jest bezustannie bombardowany atrakcyjnymi bodźcami wizualnymi i staje się w coraz większym stopniu na nie obojętny, taka zmiana formuły, dzięki swojemu nieszablonowemu charakterowi, daje szansę na silniejsze przyciągnięcie uwagi odbiorcy, zarazem będąc formą oddziaływania przez teatr na kontekst lokalny i jego wymiar wizualny.

Praca nad tym projektem była ogromną przyjemnością – od samego początku założenia nowej dyrekcji pokrywały się w 100% z naszym wyobrażeniem o konstruowaniu skutecznego komunikatu.

W 2015 roku opracowana przez nas koncepcja została wyselekcjonowana do nagrody Dobry Wzór 2015.

Kolejne etapy prac obejmowały:

1. Materiały podstawowe opracowane na potrzeby wewnętrzne teatru (w tym na potrzeby prowadzenia archiwizacji) oraz działań promocyjnych.

2. Strona internetowa
– pełna responsywność
– dedykowany CMS (Content Managment System)
– optymalizacja pod kątem SEO (Search Engine Optimalization)
– dostosowanie do najnowszych wymogów dotyczących pełnej dostępności stron www dla osób niepełnosprawnych.
– integracja z system zakupu biletow online oraz kasami teatru

Strona teatru jest stale rozbudowywana i wzbogacana o nowe funkcjonalności – aktualnie pracujemy nad archiwum wszystkich treści z zaawansowanym systemem filtrowania.

3. Opracowanie materiałów do wszystkich spektakli – obejmuje projekty plakatów, programów, ulotek oraz flag.

4. Opracowanie materiałów na potrzeby wydarzeń dodatkowych – plakaty, ulotki, grafiki na użytek promocji online.

Teatr Polski w Bydgoszczy, 2013/2014 r
kierowniczka projektu: Marta Malesińska; projektantki: Natalia Baranowska, Marta Malesińska, Kalina Możdżyńska

Manuka
Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!